خرید نهال|قیمت نهال

خرید بهترین و با کیفیت ترین نهال ها از نهالستان نهال آرا

خرید نهال|قیمت نهال

خرید بهترین و با کیفیت ترین نهال ها از نهالستان نهال آرا

نهال های کشاورزی کشت بافت چیست؟

خرید نهال میوه نام انگلیسی این گیاه Dragon Tree است و درختچه با برگ سبز تیره بزرگ و نوک تیز می باشد.آبیاری هفته ای دوبار نیاز به مکان پرنور دارد و تکثیر آن از قلمه ساقه، خوابانیدن شاخه انجام میگیرد. همچنین در طی این مدت اگر هفته ای یک مرتبه قلمه ها و سطح خاک را با یک قارچکش با عملکرد وسیع همانند (بنومیل یا کاپتان )اسپری کنید، احتمال شیوع بیماری های قارچی نیز کاهش می یابد. البته استفاده از روش آبیاری قطره ای یکی از بهترین انتخابها برای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری به حساب میاید. جالب است بدانید که پسته، البته پسته سالم و تازه، میتواند به افزایش آنزیمهای کبدی کمک کرده و چرب کبد را کاهش دهد. البته انواع دیررسی از این درختان وجود دارند که به دلیل گلدهی دیرتر و دیرهنگام نسبت به انواع معمولی، کمتر از این مسئله آسیب می بینند اما این به معنی حساسیت کمتر آنان در برابر سرما نیست. درخت بادام مشابه درخت هلو هرس می شود البته با شدت کمتر

نهال های مدرن کشت بافت

همچنین در فصل بهار و با شروع رشد می توان لایه ای به ضخامت 7 سانتیمتر از خاک برگ بر روی سطح خاک درختان بریزید. گلها 5-3 سانتیمتر قطر و پنج عدد گلبرگ دارند و قبل از ظهور برگها در ابتدای بهار شکوفا می شوند. در صورت استفاده کردن از پودرهای ریشه زایی قبل از کاشت قلمه ها در بستر کاشت، احتمال ریشه زایی بیشتر خواهد شد. بعد از کاشت قلمه ها بر روی آنان کیسه پلاستیکی شفافی قرار دهید و ظرف حاوی قلمه ها را در مکانی روشن اما به دور از نور مستقیم آفتاب بگذارید. قیمت نهال گلدان حاوی بذرها را در مکانی با گرمای 24-18 درجه سانتیگراد در روشنایی قرار دهید بادام را می توانید توسط قلمه گیری نیز تکثیر کنید که در این روش توصیه میشود از(قلمه های چوب سبز نرم )استفاده کنید. این ساقه ها نیز کوتاه و سربرداری می شوند به نحوی که 5-3 جوانه روی آنها باقی بماند. این شاخه ها نیز کوتاه می شوند بدین صورت که دو جوانه روی آنها نگهداشته و بعد آنها را سرزنی می کنید این عمل موجب تحریک درخت به تولید شاخه های بیشتر خواهد شد و هر قدر شاخه های جدید بیشتر شوند میوه دهی نیز در آینده بیشتر خواهد بود.

این نوع را می توان برای از بین بردن باکتری های آن در مایکروفر در دمای بالا گرم کرد، بدون اینکه از لحاظ طعم تغییر کند. ابتدا اینکه پسته را مانند سایر مغز ها از مکان های مرطوب که امکان رشد قارچ و باکتری و نیز فاسد شدن آن را فراهم می کنند، دور کرد. برای مثال فصل رشد کاکتوس از بهار تا پاییز است و از اواخر پاییز تا اوایل بهار که هوا سردتر و روزها کوتاهترند، این گیاه شروع به رشد دوباره میکند. گرده تولید شده از درختان بادام تلخ مزه این توانایی را دارند که اگر گلهای درختان بادام معمولی را گرده افشانی کنند ، میوه هایی تلخ مزه تولید کنند و اگر از این گرده ها برای گرده افشانی سایر درختان بادام نیز استفاده شود، محصول بادام تلخ مزه خواهد شد. نور کم منجر به اختلال در رشد نهال و همچنین سخت شدن میوه می شود . بعد از کاشت معمولا از محور اصلی (تنه اصلی) حدود 100-90 سانتیمتر نگهداری میشود و قسمت سر نهال کوتاه می شوند.

نهال های کشاورزی

بطور کل گلهای درختان بادام در ابتدای بهار زود شکوفا میشوند و وجود سرمای دیررس در ابتدای بهار موجب ریزش گلهای این درخت می شوند. در( زمستان سال دوم) 4-3 شاخه را که از نظر قرار گیری در اطراف درخت و از نظر قدرت و سلامتی در وضعیت بهتری هستند را انتخاب می کنید و نگه می داریدو بقیه شاخه ها را کوتاه می کنید و نیازی به نگهداری آنان فروش نهال  نیست زیرا نگهداری تمامی این ساقه ها در نهایت منجر به داشتن گیاهی با تاجی شلوغ و نامناسب خواهد بود. همانند P.amigdalus var amara این درختان بطور کل قامتی کوتاه تر و تاجی عریض تر از بادامهای معمولی (بادام شیرین ) دارند. هر دو طرف از ایمان خود در تجارت این میوه الهی و حریص بهره مند خواهند شد. اجازه دهید که سطح خاک در بین دو آبیاری خشک شود. هر درخت در 50 روز آبیاری به 300 گرم این عنصر نیاز دارد. در طی آبیاری نباید برگهای گیاه مرطوب و خیس شود زیرا این مسئله به شیوع بیماری های قارچی منجر می شود. همچنین این درختان نسبت به شوری خاک مقاومت خوبی ندارند بنابراین مناسب کاشت در مناطق ساحلی نیستند و کوددهی آنان نیز باید به صورتی انجام شود که عناصر و املاح اضافی در خاک جمع نشوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد